Kraftringen Nät lanserar ny digital tjänst för ökad kundorientering vid anslutning

Pressnyhet

Kraftringen Nät tar ett stort steg i riktning mot ökad kundorientering genom att lansera en ny digital tjänst där slutkunder kan följa sin föranmälan till elnätet.

Från och med i dag kan alla slutkunder enkelt följa sin föranmälan till elnätet på Kraftringens hemsida, vilket skapar bättre insyn och underlättar kontakten med Kraftringen Nät.

Den nya tjänsten ger kunderna möjlighet att i realtid se status på sin föranmälan, få uppdateringar och snabb tillgång till viktig information. Det är ett led i Kraftringens arbete med att möta kundernas behov och göra vardagen smidigare.

– Vi vill vara nära våra kunder och göra det så enkelt som möjligt att vara kund hos oss. Med den här digitala lösningen får alla slutkunder bättre koll på sin föranmälan och vi skapar en mer transparent process, säger Madeléne Daniel, anslutningschef på Kraftringen Nät.

Tjänsten förväntas bidra till minskade köer in till kundservice, eftersom många frågor nu kan besvaras direkt genom hemsidan.

– Vi har lyssnat på våra kunders önskemål och tagit fram en lösning som sparar tid och ger bättre överblick. Vi strävar efter att fortsätta utveckla våra digitala tjänster för att kunna möta både framtidens och kundernas behov, säger Åsa Rosberg, projektledare på Kraftringen.

Nu kan alla våra kunder som har en föranmälan gå in på Följ din föranmälan på webben | Kraftringen och ta del av den nya tjänsten.

Kraftringen tar ett stort steg i riktning mot ökad kundorientering genom att lansera en ny digital tjänst på www.kraftringen.se. Från och med idag kan alla slutkunder enkelt följa statusen på sin föranmälan till elnätet online, vilket skapar bättre insyn och underlättar kontakten med Kraftringen Nät.
Loading...
På den här sidan visar vi en inbäddad chatt. För att du ska få se chatten måste du godkänna att vi använder funktionella cookies på din dator. Klicka på knappen Cookie-inställningar för att justera inställningarna.